Tuntikuvaukset

Hei,

Someron Hevosharrastekeskuksen syyskausi alkaa 1.8. Kuten kesällä olette ehkä huomanneet, joitakin muutoksia on tehty. Silja Ahonen sekä Saara Junnila jatkavat opettajina ja Sara Harhala aloittaa ponikerhon sekä ponikoulun vetäjänä.

Tuntikalenteri uudistuu ja tiistaisin ja lauantaisin on tarjolla aamupäivätunteja. Muut tuntipäivät ovat maanantai, keskiviikko ja torstai. Vikellyspäivät ovat jatkossa keskiviikkoisin. Tuntikalenteri on totuttuun tapaan laaja, joten jokaiselle löytyy varmasti sopiva tunti. Voit myös kysyä yksityis- pari- tai muita tunteja, jos tuntikalenterin ajat eivät sovi Sinulle!

Junnutiimi kokoontuu keskiviikkoisin klo 16-17 ja sitä vetää Silja Ahonen. Tiimissä harjoitellaan hevosen kanssa toimimista ja hevosen hoitamista eli perinteisiä hevosmiestaitoja niin teoriassa kuin käytännössä. Tiimissä voidaan tutustua myös kilpailutoimintaan sekä muihin hevosmaailman aiheisiin osallistujien mielenkiinnon mukaan. Junnutiimin toiminta on SomRan jäsenille ilmaista, muille 5€/kerta. Junnutiimiläisten toivotaan avustavan ponikoululaisia talutuksissa. Junnutiimin alaikäraja on 10-vuotta.

Ponikoulut alkavat tiistaisin klo 17–19. Osa ajasta harjoitellaan hevosen hoitamista ja hevosen kanssa toimimista ja osa ajasta harjoitellaan ratsastamista avustajan kanssa. Ponikoulu siis korvaa alkeistunnit. Ponikoulua käydään, kunnes ratsastaja on opettajan mielestä valmis osallistumaan muille tunneille.

Ponikerho kokoontuu tiistaisin klo 16-17. Ponikerhossa opetellaan tallin tapoja, ponien kanssa toimimista sekä vähän ratsastetaankin. Lisäksi leikitään, tehdään tehtäviä ja puuhaillaan keppareiden kanssa, oman kepparin voi ottaa mukaan. Kerho sopii 6-12 vuotiaille. Hinta on 12 € / krt tai 100 € / 10 krt.

Voit liittyä jäseneksi sähköisellä lomakkeella Ratsut liittymislomake (ratsastus.fi) tai laittamalla viestiä jäsensihteerille osoitteeseen someronratsastajat@gmail.com .

Liittyessäsi muista mainita nimesi, osoitteesi, henkilötunnuksesi, sähköpostiosoitteesi, vanha sportti-id numerosi mikäli olet ollut aiemmin jonkun muun seuran jäsen (nro löytyy jäsenkortistasi), sekä jäsenlaji: seniori, juniori (alle 18v), perhejäsen.

Someron Ratsastajien jäsensihteeri on Carita Ingman 0504914677.

Tuntien hinnat ovat pysyneet samoina kuin keväällä 2021. Nyt ennakkovaraajan etuna ostaessasi kausi- tai 10-kortin su 25.7.2021 mennessä, saat kausikortteihin ratsastustunteja kaupan päälle:

- 10-kortti tai harrastepaketti (1 krt / vko) -> 1 ratsastustunti

- treenipaketti (2 krt / vko) -> 2 ratsastustuntia

- tehopaketti (3 krt / vko) -> 3 ratsastustuntia

Muistathan, että kausikortit voit maksaa myös osissa! Ota silloin yhteys somra.opet@gmail.com.

Kausikortin jo ostaneille lisätään kaupanpäällis-tunnit Hopotiin.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Terveisin,

Someron Ratsastajat ry

Tavoitteenamme on oppia ratsastamaan täsmällisesti, mahdollisimman pieniä apuja käyttäen.

Ratsastuksesta on monenlaista iloa. Toinen harrastaa sitä liikunnan vuoksi, toinen sen vuoksi että saa olla eläinten kanssa ja kolmas haluaa kehittyä kilpailutasolle.

Pyrimme opetuksessamme tavoitteellisesti kehittämään ratsastajiemme taitoja unohtamatta kuitenkaan että tämän pitää olla myös hauskaa.

Kaikki oppilaamme pääsevät halutessaan kilpailemaan tuntihevosilla niin oman tallin kuin lähitallien kilpailuissa.