Seuraottelu 2016

SEURAOTTELU 2016

Seuraottelu on viiden seuran järjestämä kilpailu, joka sisältää viisi osakilpailua koulu- ja esteratsastuksessa. Otteluluokat kilpaillaan bonusluokkaa lukuunottamatta 1-tasolla.

Vuonna 2016 seuraottelun järjestävät seurat ovat:

• Someron Ratsastajat (SomRa) 10.4. este
  • Liedon Ratsastajat (LieRa) 5.6. koulu
  • Loimaan Ratsastajat (LoiRa) 12.6. este
  • Ratsastusseura MT-Team 4.7. este
  • Auranmaan Ratsastajat (AuRaMa) elokuu koulu (finaali)

Luokat:

• Luokka 1. Minijuniorit eli 2004 syntyneet ja sitä nuoremmat juniorit. Esteet 40cm, koulu Helppo C.
  • Luokka 2. Juniorit ja seniorit, jotka eivät ole osallistuneet 100 cm/helppo A tai näitä korkeampiin luokkiin (HUOM rajoitus koskee vain senioreja). Esteet pienet ponit 50cm/ isot ponit 70cm/80cm, hevoset 80cm, koulu Helppo C.
  • Luokka 3. Bonusluokka ilman hevosta

Säännöt

• Kilpailuissa järjestetään kolme eri luokkaa, joissa jaetaan pisteitä (minijuniorit, juniorit ja seniorit sekä bonusluokka). Luokkien osallistumismaksu on 15 € ja bonusluokan 2 €.
  • Esteosakilpailuun osallistuvien ratsukoiden määrää ei ole rajoitettu. Kilpailut voivat olla avoimia myös seuraottelun ulkopuolisille ratsukoille. Kouluosakilpailuihin jokaisella järjestävällä seuralla on kahdeksan (8) ratsukon kiintiö. Mikäli kaikki seurat eivät täytä kiintiötään, voidaan jäljelle jääneille paikoille ottaa ottelun ulkopuolisia ratsukoita tai useampia ratsukoita järjestävistä seuroista ilmoittautumisjärjestyksessä. Järjestäjä voi halutessaan myös määrittää kilpailulle suuremman maksimiosallistujamäärän kuin 40 ja järjestää samassa kilpailussa lisäksi muita luokkia (huomioiden jokaisen järjestävän seuran 8 ratsukon kiintiön seuraottelun osakilpailuun).
  • Seurat valitsevat kilpailijoistaan joukkueenjohtajan jokaiseen osakilpailuun.
  • Jokaisesta seurasta otetaan huomioon pisteitä jaettaessa kolmen parhaan sijoitus. Saadakseen pisteitä, tulee tuloksen olla hyväksytty. Pisteitä jaetaan 15, 14, 13,…, 1.
  • Viimeisen osakilpailun jälkeen kaikkien seurojen saamat pisteet lasketaan yhteen, ja eniten pisteitä koonnut seura on voittaja. Voittanut joukkue saa vuodeksi haltuunsa kiertopalkinnon (pokaali tms.). Lisäksi palkitaan paras koulu- ja esteseura.
  • Esteluokkien arvosteluksi suositellaan esimerkiksi 367.1. Aikaratsastusluokat eivät ole sallittuja.
  • Estekilpailuihin suositellaan paikalle ensiapuryhmää.
  • Kouluratsastuskilpailut järjestävä seura valitsee itse järjestettävän Helppo C ohjelman.
  • Jokaisessa osakilpailussa järjestetään myös bonusluokka, jossa kilpaillaan ilman hevosta. Järjestävä seura suunnittelee itse bonusluokan ja ilmoittaa luokan säännöt selkeästi kilpailukutsussa. Luokka on avoin huoltojoukoille, esimerkiksi huoltajille, hevosenhoitajille, kuljettajille ym. Bonusluokkaan osallistuvilta ei edellytetä seurajäsenyyttä. Pisteitä jaetaan samoin kuin muistakin luokista (15, 14, 13,…, 1). Ruusukepalkinnot jaetaan sijoittumissääntöjen mukaisesti.
  • Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä.