Ratsastustunnit tauolle 23.3. alkaen

22.3.2020

Hyvät Someron Ratsastajat ry:n jäsenet ja Someron Hevosharrastekeskuksen asiakkaat,

Someron Ratsastajat ry:n johtokunta on päättänyt tänään 22.3.2020 laittaa Someron Hevosharrastekeskuksen ratsastuskoulun tuntitoiminnan tauolle ainakin 13.4.2020 asti. Ratsastustunteja ei siis järjestetä maanantaista 23.3.2020 alkaen. Varatut tunnit peruutetaan ja saldot palautetaan tallikorteille.

Aikaisemmin tällä viikolla (17.3.2020) Suomen hallitus antoi kehotuksen välttää yli 10 hengen kokoontumisia, pitää vähintään yhden metrin turvaväliä toisiin ihmisiin sekä sulkea mm. harrastustilat ja -paikat. Hallitus toivoi yksityisen ja kolmannen sektorin toimiman valtion ja kaupunkien julkisten tilojen tapaan.

Olemme pohtineet tätä ratkaisua tämän viikon ajan ja tulleet siihen päätökseen, että noudatamme huomisesta 23.3.2020 alkaen tätä kehotusta ja pidämme ratsastuskoulun tuntitoiminnan tauolla ainakin pääsiäismaanantaihin 13.4. asti.

Vaikka ratsastus ei varsinaisesti ole lähikontaktilaji, haluamme toimia vastuullisesti ja kannustaa jäseniämme ja asiakkaitamme pysymään kotona mahdollisimman paljon ja siten yrittää välttää sairastumista ja taudin leviämistä. Tällä tavalla toimimalla haluamme suojata myös tallillamme asuvien yksityisten hevosten omistajia sekä henkilökuntaamme sekä niitä harrastajiamme, jotka mahdollisesti kuuluvat riskiryhmiin.

Ratsastuskortit eivät vanhene ratsastuskoulun ollessa tauolla, vaan korttien voimassaoloa jatketaan.

Toivomme kaikkien pysyvän terveenä ja jatkavan harrastusta, kun voimme jälleen avata ratsastuskoulumme ovet!

Haastavasta tilanteesta riippumatta toivotamme aurinkoista kevään odotusta!

Someron Ratsastajat ry:n johtokunta
Henna Kiukkonen, puheenjohtaja