Kilpailuluvat

16.2.2016

Kaikki seuramme jäsenet, jotka haluavat II- tai korkeamman tason kilpailuluvan ensimmäistä kertaa tai joilla ei kahden viimeisen vuoden aikana ole ollut em. kilpailulupaa, ovat velvoitettuja käymään säätökoulutuksessa. Helpointa on osallistua SomRan järjestämään sääntökoulutukseen vuoden alussa, mutta myös muiden seurojen tai alueiden järjestämiin koulutuksiin voi osallistua, jos ne ovat kaikille avoimia tilaisuuksia. Sääntökoulutusta suositellaan kaikille ratsastajille vuosittain, myös I-tasolla kilpaileville sekä 13-vuotiaan tai tätä nuoremman ratsastajan huoltajalle.

Someron Ratsastajat edellyttää, että ratsastajalla on lisäksi seuraavat kvaalit I-tasolta ennen II-tasolle siirtymistä kuluvalta tai kahden edellisen kauden ajalta sen mukaan, kummassa lajissa aikoo kilpailla:

• Kouluratsastus: Helppo C 55 % tai enemmän
  • Esteratsastus: ponit 70 cm/hevoset 80 cm, enintään 8 virhepistettä perusradalta

D-lupa voidaan myöntää, vaikka kilpailijalta puuttuisi vaadittu kvaalitulos, mutta II-tason kilpailuihin voi osallistua vasta kvaalituloksen saavuttamisen jälkeen.

Jos haet kilpailulupaa johonkin muuhun lajiin, esim. matkaratsastus tai sinulta puuttuu sääntökoulutus, ota yhteyttä jäsensihteeriin arja.fonsell@seutuposti.fi

Huomioithan, että jos olet lunastanut alkuvuodesta E-kilpailuluvan ja haluat myöhemmin vuoden aikana muuttaa sen esim. D-luvaksi, ota yhteyttä jäsensihteeriin ja varaa muutostyöhön aikaa kaksi viikkoa. E-lupa tarvitaan, jos osallistut 1-tason kilpailuihin, joihin ilmoittautuminen tapahtuu Kipan kautta. Muistathan tällöin myös tarkistaa, että hevonen, jolla aiot osallistua, löytyy kipasta tai tarvittaessa pyytää lisäämään sen sinne Kipasta löytyvien ohjeiden avulla.

Muistathan, että kilpailulupaa ei voi saada ennen kuin kuluvan vuoden jäsenmaksu on maksettu.