Tammikuun seurakirje

18.1.2015

Heippa SomRalaiset !

Vuosi 2015 on pyörähtänyt käyntiin vaihtelevan talvisissa keleissä ja merkeissä. Heti vuoden 2015 alussa talliimme murtauduttiin ja varkaiden mukaan lähti 6 satulaa. Toivottavasti tämä oli vuoden ainoa takapakki ja loppuvuosi saadaan viettää mukavissa merkeissä.

KOHOKOHTIA VUODESTA 2014

Kesällä 2014 tallin uusina yrittäjinä aloittivat Helena ja Matti Lehti Irina Kokon ja Elli Österbergin siirtyessä muihin tehtäviin. Uudet yrittäjät toivottavat kaikki tervetulleiksi tutustumaan talliin, hevosiin ja poneihin sekä mukaan ratsastustunneille.

SomRa sai lahjoitusosuuden ravivarsasta MH Invincable Helena ja Matti Lehdeltä. Mahdolliset tulevat voittorahat kohdistetaan SomRan nuorisotyöhön. Varsaan voit tutustua linkistä ja sieltä löydät myös infoa, jos itse haluat omistajaksi.

Vuonna 2014 kaikki seuralaiset olivat automaattisesti mukana SomRa-Cupissa ja kilpailuun laskettiin mukaan harjoitus- ja seurakilpailut, joita tallilla järjestettiin ahkerasti. Cupin voitti ylivoimaisesti hyvällä menestyksellä kilpaillut Emilia Uutela. Sijojen 2-4 välillä käytiin tiukka kamppailu. Seura palkitsi kolme parasta J

Tässä 7 parasta:

1. Emilia Uutela 67 p.
2. Johanna Pihlaja 32 p.
3. Hanna Sairanen 31 p.
4. Marita Nuutila 30 p.
5. Tilda Riikonen 25 p.
6. Tytti Lehtinen 23 p.
7. Mia Heikkinen 22 p.

Someron ratsastajien jäsensihteeri on vaihtunut vuoden alussa. Pestiä hoitaa nyt Pinja Palm. Seura kiittää tehtävää aiemmin ansiokkaasti hoitanutta Heli Mäkeä menneistä vuosista.

Tallilla oli ennen joulua seuravaatetilaus. Vaatteet ovat vielä brodeerattavana, mutta toimitetaan maksuohjeiden kera tilaajille mahdollisimman pian.

Seuran johtokuntaan vuonna 2015 kuuluvat Marita Nuutila (puheenjohtaja), Carita Ingman (varapuheenjohtaja), Sofia Heikkonen (sihteeri), Pinja Palm (jäsensihteeri) sekä jäseninä Minna Kantonen, Johanna Nikama ja Mia Heikkinen. Varajäseninä ovat Elli Österberg ja Mervi Mikkola.

KEVÄÄN OHJELMISTOSSA

Seura järjestää retken Apassionataan. Lisätietoa retkestä tulee viikolla 4 seuran nettisivuille.

Irina Kokko käy valmentamassa tallillamme säännöllisesti ja valmennuksiin ovat kaikki tervetulleita. Myös muita valmennuksia on luvassa.  Vuoden tulevat kilpailut ovat työn alla ja niistä sekä valmennuksista infoamme http://someronratsastajat.sporttisaitti.com/  ja facebookissa Someron hevosharrastekeskuksen sivuilla.

Ponikerho aloittaa tammikuussa tallilla ja se sopii poniharrastuksen aloittamiseen tai jo ratsastavalle, jos haluaa lisäoppia hevosen varusteiden laitossa tai hevosmiestaidoissa. Kursseilla käydään läpi jokaisen tuntilaisen tarvitsemia taitoja varusteiden laitosta suojiin ja talutukseen teoriassa ja käytännössä sekä leikin ohessa. Peruskurssilla pääsee kokeilemaan myös ratsastusta ja molemmilla kursseilla harjoitellaan ponin valjastamista ja ajamista. Ponikerhon osa I käyminen on vaatimuksena tuntihevosten hoitajiksi aikoville. Kurssit antavat hyvän pohjan SRL:n hoitomerkkien suorittamiselle. Hinta 60 €/ 7 krt tai 10 €/krt.

Ilmoittautumiset Helena 044-0110106 (puhelinaika arkisin klo 8-9, muuten tavoitat parhaiten tekstiviestillä tai emaililla mhstable@gmail.com).

Torstaisin klo 16-17

Peruskurssi osa I 15.1.-5.3. (ei vkolla 8)

15.1. Ponin hoito ja tallin säännöt

22.1. Rodut, värit ja merkit

29.1. Varusteiden laitto ja ratsastaminen

5.2. Riimun laitto, ponin talutus ja sitominen

12.2. Loimitus, suojat ja pintelit

26.2. Mitä tapahtuu ratsastustunnilla, varustehuolto

5.3. Ponin valjastus ja ajaminen

Jatkokurssi osa II 26.3.-7.5.

26.3. Hevosen rakenne ja ruumiinosat, värit ja merkit

2.4. Ratsastusradan tiet ja kirjaimet, ratsastuslajit

9.4. Poniagility

16.4. Tallin työpäivä, rehut ja ruokinta

23.4. Terve ja sairas hevonen

30.4. Ponin esittäminen näyttelyissä

7.5. Ponin valjastus ja ajaminen

SomRan sääntökoulutus järjestetään sunnuntaina 8.2.2015 klo 11.00–14.00 (14.30). Kouluttajana toimii Ulla Tamminen. Koulutus järjestetään Somerolla, paikka ilmoitetaan myöhemmin. Koulutus on avoin kaikille SomRan jäsenille, muiden seurojen edustajille tai kilpailemisesta kiinnostuneille. Tilaisuus on SomRan jäsenille maksuton. SomRaan kuulumattomilta peritään 10 € osallistumismaksu, jonka voi maksaa paikan päällä. Koulutusta suositellaan kaikille, jotka toimivat ratsastuskilpailuiden parissa puomiluokasta 2-tasolle (aluetasolle). Vanhemmat ovat myös tervetulleita.

Muistathan ilmoittaa etukäteen mikäli haet D-lupaa (aluelupaa). Lupaa hakiessa ottakaa huomioon ratsastajainliiton suositukset lupien myöntämiselle. Ennen koulutusta voit tutustua sääntöihin osoitteessa www.ratsastus.fi ja sieltä osiosta materiaalit.

Ilmoittautumiset 25.1.2015 mennessä tallin seinällä olevaan listaan tai tekstiviestillä Caritalle 050-4914677 (muista mainita nimesi).

Liity nyt SomRaan

Jäsenetuina mm.:

• Saat kattavan Lähi-Tapiolan tapaturmavakuutuksen
  • Saat Hippos-lehden kahdeksan kertaa vuodessa
  • Voit osallistua ratsastuskilpailuihin myös esimerkiksi seuratasolla

Someron ratsastajiin voit liittyä ottamalla yhteyttä osoitteeseen someronratsastajat@gmail.com. Liittyessäsi muista mainita nimesi, osoitteesi, henkilötunnuksesi, sähköpostiosoitteesi, vanha sportti-id numerosi mikäli olet ollut aiemmin jonkun muun seuran jäsen (nro löytyy jäsenkortistasi) sekä jäsenlajisi: seniori, juniori (alle 18v), perhejäsen tai kannatusjäsen. Vuoden 2015 jäsenkortit tulevat maaliskuun Hippos-lehden mukana.

Hinnat vuodelle 2015:

Juniori                                55€ (v. 1997 syntynyt tai nuorempi)
Seniori                               62€
Juniori perheenjäsen       37€
Seniori perheenjäsen       41€
Kannatusjäsen                  30€

Leppoisaa talvea ja alkavaa kevättä hevostelun merkeissä!

t. SomRa