Tiedote Someron Ratsastajien maneesitarkastuksesta

27.1.2018

Muokattu 5.4.2018

Maneesi on käytössä normaalisti silloin, kun katolla ei ole yli 28cm  lumikuormaa tai tuuli ei ylly yli 13m/s.

Someron Ratsastajat Ry:n tiedote maneesitarkastuksesta

Hyvät ratsastuskeskuksen asiakkaat,

Someron Ratsastajat Ry teetti maneesin kuntotarkastuksen syksyllä 2017 A-insinööreillä. Tarkastuksessa todettiin maneesin vaativan toimenpiteitä. Maneesin katto on uusittava ja runkoa vahvistettava. Maneesi on käytössä normaalisti silloin, kun katolla ei ole lumikuormaa.

Mikäli lumikuormaa katolle kertyy, pyritään ratsastustunnit pitämään ulkokentällä. Tämä tietenkin vaatii kentän kunnostustöitä ja asiakkailta säänmukaista pukeutumista sekä ymmärrystä tässä yllättävässä ja haasteellisessa tilanteessa.

Asiaa tutkitaan parhaillaan ja selvitellään mahdollisuuksia toimenpiteisiin, jotta toiminnan jatkuvuus saataisiin taattua. Tästä koituvat taloudelliset kustannukset tulevat olemaan suuret.

Tilanne kuormittaa myös talliyrittäjää kohtuuttomasti ja siksi toivomme ymmärrystä ja positiivista asennetta pariksi seuraavaksi talvikuukaudeksi, mikäli ratsastustunnit pidetään ulkona tai joudutaan perumaan keliolosuhteiden vuoksi.

Seura ottaa kiitollisuudella vastaan talkoo-/ ym. ulkopuolista apua tässä tilanteessa.

Ystävällisin terveisin,

Johtokunta